Tabor


Parowóz Px48-3901

Producent: FABLOK Chrzanów
Rok produkcji: 1951
Stan: czynny

Parowóz użyczony Towarzystwu Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej przez Muzeum Narodowe w Szczecinie. W latach 2019-2021 przeszedł naprawę główną wykonaną przez warsztaty Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej i po ponad ćwierćwieku przerwy przywrócił ruch parowy w Koszalinie!


Parowóz Px48-3908

Producent: FABLOK Chrzanów
Rok produkcji: 1953
Stan: eksponat

Parowóz zakupiony w 2022 roku przez Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej od PKP Cargo. W latach 1989-2022 stał jako pomnik w Szczecinku. Następnie powrócił na Koszalińską Kolej Wąskotorową i istnieje szansa że za jakiś czas powróci pod parę!


Parowóz Px48-3910

Producent: FABLOK Chrzanów
Rok produkcji: 1953
Stan: eksponat

Parowóz udostępniony przez Stację Muzeum w Warszawie. Pełni rolę eksponatu


Parowóz Tx7-3502

roducent: Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG
Rok produkcji: 1927
Stan: oczekuje naprawy

Lokomotywa wyprodukowana w 1927 roku przez stocznię Vulcan-Werke A.G. Stettin (Szczecin) dla Saatziger Kleinbahn (Szadzka Kolej Powiatowa). Eksploatowany był na kolejach wąskotorowych Pomorza Zachodniego do roku 1973. Następnie został eksponatem Wystawy Zachodniopomorskich Kolei Dojazdowych w Gryficach. Parowóz wymaga gruntownego remontu. Tym niemniej chcemy aby najpóźniej na 100-lecie swojego istnienia stał się czynnym pojazdem Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Naprawa parowozu rozpocznie się już niebawem.


Lokomotywa spalinowa Lxd2-475

Producent: FAUR Bukareszt
Rok produkcji: 1983
Stan: czynny

Podstawowa lokomotywa spalinowa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej. Wyprodukowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych. W chwili obecnej prowadzi pociągi pasażerskie i gospodarcze na kolei.


Lokomotywa spalinowa Lxd2-476

Producent: FAUR Bukareszt
Rok produkcji: 1983
Stan: sprawna

Jeden z pierwszych pojazdów Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej po reaktywacji. W 2023 roku ponownie powróciła do prowadzenia pociągów.


Lokomotywa spalinowa Lxd2-468

Producent: FAUR Bukareszt
Rok produkcji: 1981
Stan: Eksponat

Lokomotywa serii Lxd2. Od pozostałych we flocie KKW odróżnia ją brak przetłoczeń na drzwiach przedziału silnikowego. Aktualnie przeznaczona na przyszłą ekspozycję.


Lokomotywa spalinowa Lyd2-05

Producent: FAUR Bukareszt
Rok produkcji: 1981
Stan: Eksponat

Wylicytowana z Cementowni Odra na aukcji WOŚP. Pełni rolę eksponatu.


Spalinowy wagon silnikowy MBxd2-307

Producent: FAUR Bukareszt
Rok produkcji: 1985
Stan: czynny

Wagon motorowy służący do przejazdów przy niskiej frekwencji, lub prowadzenia lekkich składów pasażerskich. Posiada on silnik stosowany również w legendarnych już autobusach marki Ikarus


Spalinowy wagon silnikowy MBxd2-225

Producent: FAUR Bukareszt
Rok produkcji: 1986
Stan: oczekuje naprawy

Wagon sprowadzony do Koszalina z Ełckiej Kolei Wąskotorowej. Posiada charakterystyczne malowanie. Po przeprowadzeniu naprawy będzie prowadził również pociągi turystyczne.


Drezyna motorowa Wmc-153

Producent: WMD Koronowo
Stan: sprawna

Główny pojazd roboczy wykorzystywany do prac torowych w ramach bieżącego utrzymania (transport pracowników, narzędzi oraz materiałów)


Drezyna motorowa Wmc-310

Producent: WMD Koronowo
Stan: odstawiona

Druga z drezyn motorowych znajdująca się w naszym parku taborowym. Aktualnie odstawiona


Wagon osobowy Bxhpi 4323-1

Producent: FAUR Bukareszt
Stan: czynny

Wagon osobowy produkcji rumuńskiej. Pierwotnie zaprojektowany do tworzenia składów z wagonami motorowymi MBxd2. Ogrzewany i oświetlany. Może zabrać 45 pasażerów na miejscach siedzących.


Wagon osobowy Bxhpi 4318-1

Producent: FAUR Bukareszt
Stan: oczekuje naprawy

Kolejny wagon osobowy produkcji rumuńskiej. W tej chwili oczekuje gruntownej naprawy.


Wagon osobowy Bxhpi 4324-9

Producent: FAUR Bukareszt
Stan: oczekuje naprawy

Trzeci z posiadanych przez nas wagonów produkcji rumuńskiej. W tej chwili oczekuje gruntownej naprawy.


Wagon osobowy Bxhpi 4324-9

Wagon osobowy zbudowany na podstawie niemieckiego przedwojennego podwozia. Odbudowany w latach 90, kursował w składach turystycznych PKP do końca funkcjonowania w 2001 r.. W latach 2002-2022 znajdował się na ekspozycji muzeum w Gryficach. Od 2022 znajduje się w Koszalinie, gdzie znów służy turystom.


Wagon turystyczny BTxhi 4402-0

Wagon z zamontowaną ladą barową – wykorzystywany do okazjonalnych pociągów, pociągów na zamówienie oraz w trakcie wakacji. Wyposażony również w WC.


Wagon turystyczny BTxhi 4324-9

Wagon letni zbudowany na bazie wagonu towarowego. Może zabrać 48 pasażerów na miejscach siedzących. Jeden z najczęściej wybieranych wagonów przez pasażerów naszej kolei.


Wagon turystyczny W 0603-5

Wagon odkryty wchodzący w skład naszych pociągów. Użyczony przez Muzeum Narodowe w Szczecinie. Posiada malowanie “Ciuchci-Retro Express” w które pomalowane były wagony pociągów turystycznych w latach 90 i 00 na Pomorzu Zachodnim


Wagon brankard Fth 0054-0

Wagon brankard pełniący role wagonu służbowego i rowerowego w składach naszych pociągów


Wagon bagażowo-pocztowy Fh 42520-7

Wagon przystosowany do rekonstrukcji historycznych. Wykorzystywany również do przewozu rowerów.


Wagon towarowy kryty S 00-00942-1009-3

Brak resorów. Wagon przeznaczony do planowanego „Żywego Skansenu Kolei”.


Wagon brankard Fh 00000042 523-1

Brak panewek oraz resorów, wymagane uzupełnienie odeskowania oraz drzwi. Wagon przeznaczony do planowanego „Żywego Skansenu Kolei”


Dwa pługi odśnieżne 00009423007-5 oraz 00009423008-3

Brak osi, panewek, resorów, elementów odśnieżnych. Jeden z pługów planujemy uruchomić (w tym celu zakupiliśmy osie) .


Wagon pogotowia mechanicznego S-000094210093

Brak osi oraz resorów, po uzupełnieniu wagon przeznaczony do planowanego „Żywego Skansenu Kolei”.


Transportery Tddyyhp

Wagony wykorzystywane do przewozu wagonów normalnotorowych, które można zamówić do pociągów specjalnych na naszej kolei. Używane do przewozu większych ilości materiału na naprawy torowe – szyny, podkłady.